Ajudar als nens a esdevenir LECTORS
Avui hem llegit a classe un article de Jacqueline Kergueno, directora internacional del desenvolupament juvenil de Bayard Presse. Aquest article s'anomena "Ajudar als nens a esdevenir lectors" i es pot trobar seguint la següent referència bibliogràfica:
KERGUÉNO, Jacqueline, “Ajudar els nens a esdevenir
lectors”, dins Faristol, 3, (desembre,
1986), ps. 16-20.
En aquesta lectura l'autora posa en manifest diverses idees sobre com facilitar i introduir als més joves a la lectura.
Són les següents:
- Saber llegir no és sols reproduir allò que vegem escrit, sinó també entendre-ho i gaudir-ho.
- El plaer de llegir és trobar prou gust en l'activitat de la lectura per tenir ganes de continuar-la i de renovar-la.
- Els llibres han d'estar adaptats als lectors, no es pot manar llegir als infants i que el llibre els supose un problema. El lector debutant necessita un text a la mesura de les seues capacitats, un text d'acord amb la seua sensibilitat, un relat que tinga en compte la seua lenta progressió en el text escrit.
- Els xiquets també poden triar el llibre que volen llegir, perquè ells coneixen els seus gustos, necessitats, etc.
- El que ha de tindre un docent en compte és que ha de proposar molts llibres i de gèneres i temes variats, perquè els alumnes tinguen moltes opcions per a triar. A més, donar l'opció de canviar de llibre sempre i quan no els agrade el que estan llegint.
- Deixar al xiquet que cree la seua pròpia visió sobre el text, no corregir-lo, ja que ell es corregirà els errors a mesura que la lectura agafe sentit.
- Existeixen diversos paràmetres pel qual els xiquets abandonen un llibre, com per exemple la manera en la qual arranca la història, el ritme d'aquesta, el tipus de vocabulari i el tipus de lletra emprat, entre altres.
Comentarios
Publicar un comentario