Ajudar als nens a esdevenir LECTORS


Avui hem llegit a classe un article de Jacqueline Kergueno, directora internacional del desenvolupament juvenil de Bayard Presse. Aquest article s'anomena "Ajudar als nens a esdevenir lectors" i es pot trobar seguint la següent referència bibliogràfica:
KERGUÉNO, Jacqueline, “Ajudar els nens a esdevenir lectors”, dins Faristol, 3, (desembre, 1986), ps. 16-20.

En aquesta lectura l'autora posa en manifest diverses idees sobre com facilitar i introduir als més joves a la lectura. 


Són les següents:

  1. Saber llegir no és sols reproduir allò que vegem escrit, sinó també entendre-ho i gaudir-ho.
  2. El plaer de llegir és trobar prou gust en l'activitat de la lectura per tenir ganes de continuar-la i de renovar-la.
  3. Els llibres han d'estar adaptats als lectors, no es pot manar llegir als infants i que el llibre els supose un problema. El lector debutant necessita un text a la mesura de les seues capacitats, un text d'acord amb la seua sensibilitat, un relat que tinga en compte la seua lenta progressió en el text escrit.
  4. Els xiquets també poden triar el llibre que volen llegir, perquè ells coneixen els seus gustos, necessitats, etc.
  5. El que ha de tindre un docent en compte és que ha de proposar molts llibres i de gèneres i temes variats, perquè els alumnes tinguen moltes opcions per a triar. A més, donar l'opció de canviar de llibre sempre i quan no els agrade el que estan llegint.
  6. Deixar al xiquet que cree la seua pròpia visió sobre el text, no corregir-lo, ja que ell es corregirà els errors a mesura que la lectura agafe sentit.
  7. Existeixen diversos paràmetres pel qual els xiquets abandonen un llibre, com per exemple la manera en la qual arranca la història, el ritme d'aquesta, el tipus de vocabulari i el tipus de lletra emprat, entre altres.



Comentarios

Entradas populares de este blog

El conte embastat

Les endevinalles